זהות יהודית דתית וחילונית

 

          

גורדון מול החזון איש?

 

 

מאמרו של אריאל לביא

 

התשובה שלי

 

תשובתו של אריאל לביא

פרסם תגובה או השאר עקבות: Trackback URL.

תגובות

  • מהזהמשנה  ביום מרץ 15, 2007 בשעה 4:22 pm

    תודה רבה לך, זה בעיקר על יצוגה של עמדה מאוד בעייתית יחסית למקום פרסומה.
    עצוב לי שאנשים לא יכולים לראות מה מכעיס חילונים בכתרים כמו "מאבק על צניעות" וגו', ומכעיסה עוד יותר חוסר הסימטריה – החילונים הם אלו שצריכים להתקרב לארון הספרים הדתי, וחלילה לו לדתי להתקרב "עם ראש פתוח" לארון הספרים החילוני.

    (אני יודע שיש כאן הכללה איומה, ואני מכיר דתיים רבים שהתקרבו עם ראש מאוד פתוח וגו' אבל הם המיעוט, וכל מפגשי צו הפיוס והחברותא תמיד לכיוון יחיד הולכים, זו התנשאות איומה)

  • עותי ר.  ביום מרץ 15, 2007 בשעה 6:00 pm

    כתבתם יפה, שניכם… עכשיו השאלה היא מה "עושים" בעניין

  • רייסטלין  ביום מרץ 15, 2007 בשעה 10:13 pm

    לי היתה תחושה כאשר קראתי את המאמרים במקור ראשון, ששניכם מתכוונים לדבר אחד אלא שהמאמר שלך מבליט את הענווה כלפי המגזר החילוני, את החיבה העמוקה שיש להפגין (ולחוש, כמובן) ואריאל מבליט את העובדה הפשוטה שעם כל הקבלה יש להבליט את הגבול: הציבור היהודי-דתי נאמן להלכה ומאמין שזוהי דרך החיים היהודית המלאה, ללא פשרות. אני מאוד מזדהה עם הביקורת שבחוגים מסויימים, מרוב שהדתיות עצמה היא פוסט-מודרנית, החילוניות מקבלת את אותה לגיטימיות.

    היתרון בפולמוס היה הדגשה של כל עיקרון בנפרד, אבל כאמור, הם משלימים זה את זה ולא מתנגשים

  • זאב שביידל  ביום מרץ 18, 2007 בשעה 12:46 pm

    תודה לכולם על ההערות

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

w

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: