ביקור בעולם האמת

תגובה למשה פייגלין

 

 

משה פייגלין

בעבודה שלי כמטפל אני נתקל לעיתים קרובות באנשים שמתקשים להתמודד עם המציאות. לטעמם החיים המציאותיים הם קשים או מתסכלים מדי ולכן הם מפתחים מגוון מנגנונים שיאפשרו להם לברוח מההתמודדות . לעיתים קרובות מדובר בצורות בריחה מאד פרימיטיביות- אלכוהול וסמים. אך יש גם דרכים מתוחכמות יותר. הן קשות יותר לגישה הטיפולית, כיוון שאלו שמשתמשים בהן משוכנעים  לגמרי בצדקתם ואף נוטים לראות את עצמם כאנשים מפוקחים במיוחד.  לאחרונה נתקלתי בצורת התמודדות כזו אצל שני אנשים די בולטים- הרב הצבאי הראשי הרב רונצקי וראש חטיבת "מנהיגות יהודית" בליכוד משה פייגלין. כיוון שמדובר באנשים נושאי תפקידים ציבוריים, מעניין לעקוב אחרי דרך החשיבה שלהם.
 
הרב רונצקי הביע לאחרונה  מורת רוח מפרסום של גיליון העיתון הצבאי "במחנה" המוקדש לחודש הגאווה. לפי מה שפורסם בתקשורת, הגיליון קומם את דעתו של הרב כי הוא " מדובר בנושא לא ראוי " ( מדוע ?)  ו" עניין שלא משקף את ההווי הצהלי " ( מדוע לא )? הדבר זכה לביקורת מאד מתונה ואגבית מצד מספר דוברי מהקהילה הלהט"בית – אך זה הספיק  כדי שמשה פייגלין יחלץ חושים  להגנתו של הרב רונצקי. פייגלין היה מוכן אפילו לסלוח לרבצ"ר את מה שנראה בעיניו כפשע לא יכופר- אי תמיכתו של הרב הראשי לצה"ל בסירוב הפקודה ההמוני- על מנת לנגח את התנועה ההומו לסבית. תגובתו של פייגלין מלמדת רבות או אופי החשיבה ועולם המושגים של האיש.
 
מדובר בבן אדם שעולמו מתחלק בעיקר לשחור ( מאד ) ולבן ( מאד ). בחלק השחור נמצאים המון אנשים רעים שעשו יד אחת על מנת לקעקע, לערער,  להרוס, להשמיד, לאבד, למחוק, לנתוץ, לשבור, להחריב, לכתוש עד דק ולהעלים מעל פני האדמה את היהדות , את הציונות, את עם ישראל ואת כל מה שיקר וקדוש לנו. ברשימת הכבוד הזו נמצאים שמאל, כותבי "במחנה" ( לפחות אלו שהלכו אחר כך לצד הפוליטי השונה מזה של פייגלין ), שופטי בג"ץ, תקשורת, קהילה הומו לסבית… סליחה, אוסף של סוטים שמאלנים שיצאו מהארון וקוראים לעצמם "קהילה" והרב רונצקי אחרי ההתנתקות ולפני שהוא גינה את גיליון "במחנה". במחנה השני ( הטוב ) נמצאים משה פייגלין, שותפיו לדרך המנהיגות היהודית הרב רונצקי בגרסה שאחרי. מעטים מול רבים. דוד מול גדוד גליתים.
 
תיאור כזה מעיד בראש ובראשונה על תפיסת מציאות לקויה- או על נטייה להיסטריה. 4-5% של הומואים ולסביות באוכלוסייה שכרבע מהם מעיזים לצאת מהארון ולדרוש לעצמם תנאי חיים וקיום שווים לאלו של פייגלין מעוררים אצלו תחושה כאילו חונטה שמאלנית – הומואית כבר מכלה כאן כל חלקה טובה. והעיוות המציאות הזה רק צובר תאוצה. חיליים וקצינים הומו לסביים שמתגייסים לצה"ל כדי להגן על המולדת למעשה עושים זאת- לדעתו של פייגלין-  כדי לערער על עצמתו של הצבא ועליו לחזור ולהוקיע אותם משורותיו ( כפי שזה עדיין נעשה בארה"ב, שם מספר מומחי מודיעין דוברי ערבית הורחקו מהשירות הצבאי על רקע נטייתם המינית, זמן קצר לפני אסון התאומים ). אנשים הומו לסביים שיוצאים מהארון כי קצה נפשם בחיי השקר והעמדת הפנים והם רוצים קבלה של המשפחות והקהילות שלהם- עושים זאת, לשיטתו של פייגלין, כדי לערער את מושגי המשפחה והקהילה. הומו לסביים הדתיים שיוצאים מהארון אך ממשיכים לדבוק במסירות נפש ובדבקות יתרה באורח חיים של שמירת המצוות- עושים זאת לשיטתו כדי לערער על התורה. וכל זה- בסיוע של הכוחות הבינלאומיים והפוסט מודרניים שמטרתם לקעקע, להרוס וכו". מה שכן- זה מעט משעשע לראות את פייגלין מנסה להתפלפל בפלפולים בריסקאיים כדי להסביר לנו שחילול השבת ההמוני שרוב עם ישראל עושה בפרהסיה מבלי משים ופעמים רבות בחדווה רבה ( ע"ע אצטדיון טדי בשבת ) זה שום דבר מבחינת כושר ההרתעה הלאומי והחוסן הנפשי. ושוב- פייגלין כבר חילק לחילונים, לחרדים , לעם ישראל ולעצמו את התפקידים במחזה שהוא עצמוחיבר – חמור של משיח, הרסן של החמור והרוכב השקוע בבוץ. אתם רוצים לנחש מי בתפקיד המשיח ? רמז – זה לא הרב רונצקי…
 
כדאי שמר פייגלין יתחיל להכיר מעט את המציאות של עם ישראל אותו הוא מתיימר להנהיג ולהוביל. כדאי שהוא ילמד שהתנועה ההומו לסבית הגיעה להישגיה לא בזכות שיתוף הפעולה עם המאפיה הפוסט מודרנית העולמית שכיכובו של בג"ץ, אלא בזכות העובדה שאנשים הומו לסביים אוזרים אומץ יום אחד בחייהם ויוצאים מהארון. בכל מקום – ולא רק בתל אביב. בירוחם ובדימונה, בפתח תקווה וברמת גן, בירושלים ובחיפה. וגם בעפרה, אלקנה ונווה צוף. בצבא ובאוניברסיטה ( כולל בר אילן ). בתקשורת
( וממש לא רק שמאלנית ) ובפוליטיקה ובהתיישבות. בכל מקום שהם . וכשאנשים לומדים שההומוסקסואל הוא לא סוטה חולה מסוכן ושמאלני משיינקין עם טייץ וורוד, סטיקרים של מר"צ ודגל גאווה – אלא שכן, חבר, שותף לעבודה, חברותא או בן משפחה- היחס משתנה. בעקבות הטבח שביצע אלמוני במועדון הנוער הגאה בת"א התופעה אף גברה בעקבות החשיפה הנוראה והקהילה הגאה זכתה הפעם לחיבוק גם של לימור לבנת וגדעון סער. אני חו
ב שכדאי למר פייגלין- וגם לרב רונצקי- לערוך היכרות קרובה יותר עם המציאות אותה הם מתכוונים להוביל. את עם ישראל קשה לרמות. הוא מאמין בסיפורים שהומואים ולסביות  רוצים לערער משפחה וקהילה בדיוק כמו שהוא מאמין בשלום של אוסלו, בסירוב פקודה המוני ובחירתו של פייגלין לראשות הממשלה.
 
 רשימה זו מתפרסמת בבלוג שלי גם באתר חברותא החדש
 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • שועי  On אוגוסט 31, 2009 at 8:51 am

    הוא היותם לאומנים משיחיים דוגמטיים
    המגבילים את זכויות האדם למיעוט של אנשי שלומם
    ונכונים לרדוף ולהוקיע בני עמים אחרים, כביכול מתוקף צו אלהי

    לצערי, יצא לי לשמוע עדוּת של רב צבאי מכהן שסיפר בעיניים נוצצות (עורר בי קבס) על כך שרונצקי דרבן רבנים צבאיים להתייחס למבצע בעזה כאל 'מלחמת קודש' בדרשותיהם ערב הכניסה הקרקעית, מה שמלמד משהו על עולמו התודעתי של האיש, הרואה ברצח אזרחים תופעה שחלה בה קדוּשה

    ופייגלין, חבל להכביר מלים, הוא בדיוק הדבר היחיד שבו אני מסוגל להצליח להבין את ביבי

  • שלומי  On אוגוסט 31, 2009 at 2:01 pm

    אז לשיטתך, חיילי צה"ל הם רוצחי אזרחים?

    לשם כך יצאו למלחמה?

  • אזרח.  On אוגוסט 31, 2009 at 3:18 pm

    לנקמת אלוהים בבבל בו נאמר "וניפץ את עולליך אל הסלע".

    http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1056116.html

    לוחמי חטיבת הצנחנים הפועלים בצפון רצועת עזה זכו לביקור "חיזוק" של שני רבנים קיצוניים השבוע בהפסקה בעת הלחימה. הרב שמואל אליהו, רבה של העיר צפת, שנחקר בעבר על הסתה, וראש ישיבת ההסדר בשדרות, הרב דוד פנדל שאמר לחיילים שבמלחמה הזאת "אין חפים מפשע", ולכן ניתן לפגוע באזרחים. החיילים התלוננו ומפקד הפלוגה התנצל בפניהם.

    עם זאת, מתברר שהביקור לא היה מקרי ולא נערך באופן פרטי מכיוון שאל שני הרבנים התלוו גם רב חטיבת הצנחנים ורב נוסף ממחלקת "רוח הלחימה" של הרבנות הצבאית. ב"הארץ" פורסם באחרונה בהרחבה על פעולות הרב הצבאי הראשי תא"ל אביחי רונצקי, תושב ההתנחלות איתמר, במסגרתן באים חיילים במגע עם רבנים קיצוניים. בין היתר דווח על מפגש עם הרב דב ליאור מקרית ארבע שקרא לחיילים לסרב פקודה ולא לפנות מאחזים. כמו כן הוכנסו באחרונה תכנים קיצוניים אל חומר ההסברה המחולק לחיילים וגדלה המעורבות של הרבנות הצבאית בתחומי פעילות חיל החינוך.

    http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1058728.html

    עופרת יצוקה | הרבנות הצבאית לחיילים: לפעמים נדרשת אכזריות

    http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1030751.html

    נראה לי שהרבה חיילים לקחו את הדברים של ה"רבנים" ובצעו אותם כלשונם.

  • שועי  On אוגוסט 31, 2009 at 5:22 pm

    הצדקת תגובה צבאית מידתית כנגד ירי הקסאמים המתמשך בעזה הוא סוגיה אחת
    כניסה קרקעית לעזה תוך סיכון חיי אזרחים חפים מפשע וחיי חיילי צה"ל הוא דבר שונה בתכלית
    עזה מצולמת על ידי כוחות צה"ל מכל פינה ומקום
    ודומה במובן זה ל'בית האח הגדול' ו/או בית קאזינו בלאס וגאס.
    בוודאי ובוודאי שיכולים היו להתבצע פעולות המתבססות על מודיעין איכותי ולא מרחץ דמים חסר פשר כאשר ראו עינינו.

    אגב, הואיל והשתתפתי (ישבתי בפאנל) לאחר המלחמה ב'שיח לוחמים' שכזה, שמעתי מג"ד גולני מתנחל (לא שמאלן ורחוק מכך) מדבר על כמה טוב שהמבצע הצבאי נעצר, משום שזה הגיע לכך שכבר קשה היה לו לעצור את חייליו מלבצע מעשי ביזה והרג חסרי טעם, ולאבד צלם אדם.

    להבהיר שוב, כך שמעתי מפי מפקד בשטח.
    וגם את הדברים שהבאתי למעלה הבאתי כעדות פה של חברים ומכרים שהיו שם.

  • dugmanegdit  On ספטמבר 1, 2009 at 12:45 pm

    כשאנשים נבונים מתחילים לדבר על דברים בהם אין להם מושג מתקבלים דברים כגון דבריך על עניין עזה. יש דברים שאפשר להשיג רק על ידי כוחות קרקע. השאלה היא כמובן – האם היה דבר מה בעזה שרצו להשיג ואותו אפשר להשיג רק בדרך זו וכן – האם השיגו זאת? אבל על כך לא אמרת דבר

  • dugmanegdit  On ספטמבר 1, 2009 at 12:51 pm

    אם בעניין תפיסת מציאות עסקינן – כמה גדול הוא כוחו של פייגלין עד שדבריו מצריכים התייחסות כזו? לא ממש ברור אם יש יותר מ-4% שחושבים כמותו. האם על כך מגיעה לו כזו התייחסות?

  • שועי  On ספטמבר 1, 2009 at 2:52 pm

    לשמחת-מצפוני, כאשר הציע לי משרד הביטחון להיהפך למומחה בתחומים אלה השבתי את פניו ריקם

    מנסיוני הצבאי אגב, המומחיות תמיד משמשת בשלב זה או אחר לקיפוח בלתי מוצדק של חיי אדם

    אם, חיינו קודמים לשלהם הם הנימוק היחידי שבנמצא, אני לכתחילה מעדיף שלא להימצא במערכות כאלה.

    עוד דבר, הדברים שהובאו לעיל שהם דברים ששמעתי מפיו של אדם שאינו חשוד על עמדות פוליטיות כשלי

    כאשר מג"ד בגולני מדבר על נסיונותיו להדוף את חייליו מביצוע מעשי שוד,ביזה ורצח, אין אלו סברות שלי, המצוצות מן האצבע

    כאשר רב צבאי מדבר בתום לב ובעיניים בורקות על כך שהונחה לדרוש בפני כוחות לוחמים כי הם עומדים בפני מלחמת קודש, מושג שבהקשרו המקראי כולל סוג של ג'נוסייד (חרם), אם יותר לי לפרש,
    אין אלו הרהורי ליבי ולא נטיית אזניי…

    היעלה בדעתך מציאות שבה מג"ד–מתנחל-בוגר ישיבות הסדר יעליל על חייליו כהאי גוונא?

  • dugmanegdit  On ספטמבר 1, 2009 at 2:59 pm

    האם אתה מסכים שבתחום הצבאי יש מומחים? למשל – האם נפוליון או חניבעל היו נחשבים למומחים צבאיים? כל הדברים שכתבת לא מתייחסים לכך, ובפליק-פלאקים לאחור לא תצליח לפתור את העניין וגם לא לפטור אותי בלא כלום. עניין דברי מג"ד כזה או אחר (אגב – מי?) על מה עשו חייליו לא משנה את השאלות שעליהן לא ענית: יש או אין מומחיות צבאית? האם אתה מומחה למה אפשר או אי אפשר להשיג על ידי כוחות קרקע או כל כוח אחר? האם אין שום מצב בו אפשר להשיג משהו על ידי שימוש בכוחות קרקע שאי אפשר להשיג בדרך אחרת? הם היה דבר שכזה בעזה? ובמקרה שהיה – האם זה הושג? כל אלה שאלות שנבעו ממה שכתבתי לך. אני מאוד מעריך את הפרוזה שכתבת לי אבל עזוב אותי מזה. פשוט תענה!

  • שועי  On ספטמבר 1, 2009 at 7:45 pm

    לצערי, לא אסגיר את שמו של המג"ד משום שלא קיבלתי את רשותו, ואיני יודע האם קהילתו תראה את דבריו שנאמרו בפאנל אקדמי- מדרשי מצומצם בעיין יפה
    איני מומחה צבאי, אני כותב וקורא, איני מתיימר להיות מה שאיני
    ובכל זאת- דומני כי אף איני מתמחה בטיקבוק
    ועל כן, אם דבריי הקודמים לא הסבו לך קורת רוח, ומצאתם חסרים ופגומים, כן יהיו בעיניך
    את תגובתי האזרחית מסרתי לעיל
    גם איני זוכר כי התיימרתי למומחיות מן הסוג הצבאי
    נהפוך הוא, בירכתי בקול רם על שלא קיבלתי הזמנה להיעשות מומחה מן הסוג האמור.
    תודה וברכה.

  • שועי  On ספטמבר 1, 2009 at 11:39 pm

    קראתי את התגובה שהשארת אצל אייל גרוס
    גם שם שיבשת את דבריי
    הואיל והוכחת את עצמך פעמיים כמי שאינו מעוניין לשוחח אלא מעוניין לשבש את שיחו של , האחר, אודה לך באם לא תפנה אליי להבא בדברים.
    אני מעדיף להשקיע את הזמן הקצוב שלי באינטרנט בשיח עם אנשים בעלי מוטיבציות כּנוֹת, וצר לי מאוד על שאיני יכול לכלול אותך בקהלם.

  • dugmanegdit  On ספטמבר 2, 2009 at 11:25 am

    בקיצור – ברגע שלוחצים אותך בשאלה "כיצד בדיוק?" אתה בורח. זה המבחן שאותו צולחים אלה שיש תוכן לדבריהם ובו נכשלים אלה שאין שום תוכן מאחורי הנפח המילולי שהם מפזרים!

  • שועי  On ספטמבר 2, 2009 at 2:36 pm

    כל טוב
    (וזו הפעם האחרונה שאנהג כלפיך בנימוס)

  • י.  On ספטמבר 3, 2009 at 6:03 pm

    זאב, דבריך מקטינים את האדם, ואת נשגבותו
    לעלות מעל האילוצים (אם בכלל הם אילוצים) של הרצון.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: