תעודת אחריות

 

 

אני יודע שזה ילדותי להגיד "אמרנו לכם"
ממש ילדותי
אבל כולנו ילדים של החיים
ולכן- אמרנו ואמרנו לכם
 
כבר כמה שנים אנחנו אומרים לכם
שיש הומואים ולסביות דתיים
והרבה. ובכל מקום.
ושאי אפשר להשתיק את זה יותר.
ואי אפשר "לרפא" את זה.
ואלו שמנסים "לרפא" את זה עושים זאת בסודי סודות ובדרך לא דרך.

אמרנו וחזרנו ואמרנו.
וחלק הקשיבו לנו. והרוב רצה להמשיך ולהתעלם כי זה היה נוח.
ועכשיו כבר אי אפשר להתעלם.

הרבה אנשים לא מבינים שזו משמעותה האמיתית של "פרשת הרב אלון" – הניסיון שלו "לרפא" את "הנטיות ההפוכות" של תלמידיו בדרך- לא- דרך. יכול להיות שהוא בכנות האמין שזה עוזר. ויכול להיות שלו עצמו היו ואול יש כל מיני דחפים לא מעובדים. זה לא העניין. וגם נטייתו המינית של הרב אלון לגמרי אינה ממן העניין. כבר כמה אנשים שאלו אותי בימים האחרונים האם לדעתי הרב אלון הוא הומוסקסואל או פדופיל או שניהם יחד? ואני עניתי לכולם שאין לי מושג ושזה לגמרי לא משנה. הבעיה של הרב אלון אינה בנטייה המינית שלו- תהיה אשר תהיה- אלא בחוסר נכונותו ליטול אחריות. ולהעניק לתלמידיו תמיכה רגשית ראויה לשמה, במקום לנסות "לרפא אותם במגע". למי שלא יודע- מדובר בפרקטיקה שהייתה עד לא מזמן מקובלת מאד בקרב מטפלי ההמרה- אנשים שמנסים "לרפא" הומוסקסואלים. הם פיתחו תיאוריות שלמות סביב התפיסה שהומוסקסואל נהיה כזה כביכול עקב חסך בחום ומגע אוהב מצדו של האב ולכן ניתן "לרפא" אותו באמצעות מגע או עיסוי, כדי שהוא ילמד שיש גם מגע לא מיני בין גברים וכו" . חלק מה"מרפאים" האלו בארה"ב מרצים היום תקופות מאסר כאלו ואחרות. בלהט להגן על הרב אלון או בהלם מן הפרשה רבים לא שמו לב להשתתפותו של הרב אלון בסרט על ארגון טיפולי ההמרה "עצת נפש" ולמכתב התמיכה שלו המתנוסס באתר של הארגון. מדובר בארגון שכל פעילותו היא עבירה על כל עקרון אפשרי של אתיקה מקצועית וטיפולית. אבל הרב אלון- ורבנים נוספים- בחרו לתמוך בו. ואם לרבנים אין מושג לגבי השאלה מהו הטיפול הראוי ומה לא- מניין שנער תלמיד ישיבה תיכונית או הסדר יידע שמגע באזורים אינטימיים אינה מרפאה "נטיות הפוכות"? אולי דווקא ככה מרפאים אותן?
 
אשרינו שזכינו שיש לנו פורום "תקנה" ובו אנשים שעושים את מלאכתם קודש ולוקחים אחריות ציבורית מלאה. חשוב לחזק אותם במיוחד עכשיו על רקע קיתונות של בוז שהם סופגים עכשיו- מ"ימין" על הפגיעה ב"רב הנערץ", אותו הם ניסו להציל מקלון יותר ממה שהוא רצה להציל את עצמו, ומשמאל על "סגירה של דברים בפנים". אשריה הציונות הדתית שזכתה להנהגה רבנית וחברתית שאינה נושאת פנים לגדולים ולמהוללים. בזכות אנשי פורום "תקנה", אני גאה כיום להשתייך לציונות הדתית ושולח להם ברכת ישר כוחכם !

לרב מרדכי אלון- אני שולח בקשה לא להתבזות יותר ממה שהוא התבזה כבר. אנא ממך, מנע חילול השם נוסף. תכתוב מכתב תודה לחברי הפורום "תקנה", תבקש מחילה מהנערים בהם טיפלת ותטפל סוף כל סוף בעצמך, תוך תענית דיבור של כמה שנים טובות. לימדת תורה הרבה- עכשיו הגיע זמן להפנים דברים.

ובקשה קטנה אחרונה מחברי הפורום "תקנה"- אולי הפרויקט הבא שלכם יהיה לחקור את הארגון "עצת נפש"? לפני השערורייה הבאה ?

 

עוד על הפרשה- באתר של תומר פרסיקו
 
 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • אייל גרוס  On פברואר 19, 2010 at 6:56 am

    מלים כדורבנות.

  • שועי  On פברואר 19, 2010 at 10:43 am

    אני מאוד חושש שהשעה הזאת לא תיהפך לשעת רצון
    לדיון אמיתי ומעמיק במקומם של קהילת ההומוסקסואלים-לסביות במרחב הרבני האורתודוכסי, אלא להסתגרוּת נוספת
    דווקא. אני חושב כי אופן התנהלותו של פורום 'תקנה' בו יושבים רבנים נכבדים מאוד מעיד דווקא על כך שהם עשו ככל יכולתם בכדי להסתיר מעין הציבור הדתי לא את עבירותיו המיניות של הרב אלון בלבד (ניצול סמכות וכיו"ב) אלא גם את העובדה לפיה קיים יחסי אישות (מין) הומוסקסואליים.

    אנינאלץ לשער לדאבוני, כי האירועים האחרונים רק יביאו להמשכן של מגמות 'טהרניות' במחנה הציונות הדתית, אשר יתקרב עוד יותר
    אל המחנה החרדי

  • זאב שביידל  On פברואר 19, 2010 at 11:15 am

    כמובן הרשות נתונה לציונות הדתית להגיב כך או אחרת

    אני רואה בסביבתי תגובות כואות אך מפוקחות ורציניות
    חשוב שנעזור קצת לציונות הדתית בשעת המשבר הזו. יש אנשים שמגיבים לפוסט טראומה בהתכסות לחרדתיות וטהרנות ויש כאלה שלומדים להיפתח דווקא.
    יש סיכון ויש סיכוי

  • תומר  On פברואר 19, 2010 at 11:41 am

    אנחנו רק בהתחלה. ההלם גדול והתגובה הראשונית היא תמיד התכווצות. אנשי תקנה אמנם הסתירו את העניין, אבל אני נוטה להבין אותם (אם אין כאן משהו פלילי). אני מקווה שהם יפגינו את האחריות שיש להם בטיפול באותן תופעות שליליות שזאב כתב עליהן כאן.
    ואני כתבתי פוסט המשך: http://www.notes.co.il/tomer/65252.asp

  • שועי  On פברואר 19, 2010 at 1:47 pm

    תודה, קראתי את רשימותיך השבוע. ההלם שלי דווקא אינו גדול שכן איני קשור זה זמן רב לעולם הישיבות ולמוריו, ודומני כי בעבר, כל אימת שביקשוני לבוא ולשמוע דברים מפי הרב אלון, דחיתי את המבקשים, שכן אני מעריך כותבים טובים על פני ריטורים מוכשרים. ההלם לא רב אבל הצער כן.
    עתה, גם בשל חופשה מכתיבת רשימות שלקחתי בתחילת השבוע בשל עומסים מקצועיים, ויותר מכך מתוך עניינים הנוגעים לכבוד התורה מצד אחד (כמה מחברי "תקנה" הם רבנים שהכרתי בעברי, ובמיוחד באשר לרב ליכטינשטיין, דומני כי הוא מאחרוני מורי התלמוד המוכשרים שנשתיירו בקרב המחנה הציוני-דתי, וזה אינו דבר של מה בכך) ואני נוטה לכבד את יושרתם. אני מוכן לדון אך ורק בהשלכות הפרשה. וגם באשר לזה מעדיף שלא להגיב ארוכות .
    בעניין לגופו, משום שהדבר עשוי לעורר התקפות של מגיבים שמנגד על רבני "תקנה", ועל אף שאיני מגדיר את עצמי יהודי-אורתודוכסי, עדיין יש לי כבוד רב לכמה מן האנשים היושבים שם, ועוד יותר, הסיפור כולו, הוא עגמת נפש רבתית, מצד שדומני כי רק מקצת קוראי "רשימות" עשויים להבין. אני מדבר על "עלבונה של תורה". וכל שלמד בכל כוחו תורה, ואיבד ימותיו ולילותיו עליה, יודע על מה מדובר.
    (-:

  • יאיר  On פברואר 20, 2010 at 8:06 pm

    "הניסיון שלו "לרפא" את "הנטיות ההפוכות" של תלמידיו בדרך- לא- דרך. יכול להיות שהוא בכנות האמין שזה עוזר."

    אני מקווה שכתבת את זה בציניות… לנצל מינית, כדי לעזור לנערים שפנו אליו. זה תירוץ שאפילו מוח חולני לגמרי יתקשה להשתמש בו.

    זה חשוב לציין את המובן מאליו, שהרב אלון הוא בעל נטיות הומוסקסואליות ופעל לפי נטיות אלו, כי הוא בכל מקום השמיץ את התנועה לשוויון זכויות הומוסקסואלים. צבוע לחלוטין. לזכותה של החברה הדתית, אני לא חושב שהתגובה הייתה הרבה פחות קשה גם אם הוא היה מטריד מינית נערות, או אפילו סתם מנהל מערכת יחסים בהסכמה עם אישה שאינו אשתו.

להשאיר תגובה

