על סיפוק וספקות- מכתב לאילנה דיין

 

Ellon    Ilana Dayan

 

 

שלום לך אילנה

יחד עם כל עם ישראל, גם אני צפיתי בתכנית שלך עם הרב מרדכי אלון. אך בשונה אולי מהרבה אנשים בעם ישראל, יש לי נגיעה מיוחדת בעניינים בהם דנת בראיון שלך- פגיעות מיניות ונטייה מינית מול הדת. ראשית, אני איש טיפול שעובד מזה מספר שנים עם אנשים שבצעו פגיעות מיניות. שנית, אני הומוסקסואל דתי ופעיל בקהילה הדית הגאה. כשהפרשה של הרב אלון נחשפה בפומבי, זמן רב לפני החלה החקירה המשטרתית, פניתי לרב אלון בקריאה לעשות חשבון נפש ולא להתבזות יתר ממה שהוא התבזה כבר. קיוויתי שדבריי יישמעו.

ממסיבת העיתונאים שערך הרב אלון וגם מהתכנית שלך הבנתי שזה לא עומד לקרות. הרב אלון החליט להתבצר בגרסתו. וכעת בית המשפט יצטרך לברר את האמת. כמובן שעד שהדבר ייעשה, הרב אלון זכאי בדין. אבל מה שרציתי להגיד לך, זה שלדעתי את ניסית להשיג בראיון איתו שני דברים שלא היה לך כל סיכוי להשיג. רצית שהרב אלון יודה שהוא פגע מינית בתלמידיו או למצער שיודה בנטייתו המינית ההומוסקסואלית.

אילנה, יש יותר סיכוי שחאלד משעל יתגייר כהלכה.

כשאת מביטה לרב אלון בעיניים וכמעט מתחננת אליו שיודה כבר שהוא באמת עשה משהו לא ראוי, אני מרגיש שאולי גם לך קצת לא נוח. אולי גם את, כמו כולנו, רוצה לחיות בעולם המוכר המוגן והמהוגן שבו הרבנים, ראשי הישיבות והאנשים המיוחסים מהבתים הטובים אינם פוגעים מינית ולא מנצלים. ואם הם עושים זאת, הם לכל הפחות מיד מבקשים סליחה. ובכן, זה לא מה שקורה במציאות.

אמנם את דוקטור למשפטים, אבל אני חושב שייתכן שאת ועוד אנשים רבים בציבור מבינים בצורה שגויה את הביטוי "מעשים נעשו לשם גירוי וסיפוק מיני", שהוא ביטוי סטנדרטי בכתבי האישום של פגיעות מיניות. לדעתי, הנטייה הרווחת לפרש את הביטוי הזה היא שבן אדם שמבצע פגיעה מינית קם בבוקר, נוטל את ידיו ורושם ביומנו בכוונה עצומה ובחיוך זדוני על שפתיו " אני הולך היום לנצל את התלמידים שלי לשם גירוי וסיפוק מיני אצלי חדר". בחיים הכול נראה לגמרי אחרת. מדובר לרוב בבן אדם שמספר לאחרים- וקרוב לוודאי גם לעצמו- סיפורים אחרים לחלוטין. שמדובר ב"עיסוי", ב"משחק", ב"ליטוף אבהי" ו- אחד החביבים- ב"הכלה" או ב"מגע אוהב שבן אדם זקוק לו". הכול נובע, כמובן, מהרצון לתת לאהוב ולנחם. אז בפרץ כזה של אהבה ואלטרואיזם את באמת מצפה שמישהו ישים לב לאן היד בדיוק מטיילת ולאיפה המפשעה נצמדת? בעולם הטיפולי קוראים לרטוריקה הזאת "עיוותי חשיבה". ולשאלה הרטורית הזו עונים, בפשטות- כן! אם אדם ועוד אדם ועוד אדם אומרים שהמגע האבהי של מישהו מעורר אצלם תחושה לא נוחה, הבעיה היא לא אצלם, אלא ב"מגע האבהי". זה מה שקודר כל כך בדבריו של הרב אלון על "אלפי תלמידים שהיו שם בחדר והרגישו את הדבר הנכון". לעולם לא נוכל לדעת כמה מהם אפילו לא העלו בדעתם להתלונן על מגעו האוהב- כופה-מקפיא של הרב, כי הרב בטוח עושה זאת מאהבה ולא מכוונה רעה.

ולגבי ציפייתך שהרב אלון יודה בנטייתו המינית- שאותה בטאת גם בשיחה עם גיסתו, אמונה אלון ( וגם ידידי תומר פרסיקו ביטא משאלה דומה באחת מרשימותיו). ובכן, אילנה, אגיד לך משהו בתור מי שהיה הרבה שנים בארון והחליט לצאת ממנו מתוך מודעות מלאה למחיר שהוא הולך לשלם על כך- כשבן אדם בארון, אין כל סיכוי בעולם להוציא אותו ממנו. התודעה חוסמת את המידע הפסול כל כך חזק שהאפשרות לשלב באותו משפט את המילה "אני" ואת המילה "הומוסקסואל"- פשוט אינה קיימת. בן אדם ימשיך להילחם עם עצמו- 20, 30 או 40 שנה. אבל לעולם לא ייצא מהארון בפני אחרים. כי אינו מסוגל לצאת מהארון בפני עצמו.

איני מטפל ברב אלון ואיני יודע דבר וחצי דבר יותר ממה שהתפרסם בתקשורת. אבל אולי אחתום את הדברים במשפט שאמר לי חבר יקר וקרוב מאד, שהיה לראשון בין חבריי הדתיים שחשפתי בפניו את נטייתי המינית. הוא חיבק אותי בחום ואמר שהוא מאד שמח בשבילי, כי אם הייתי ממשיך להעלים או להדחיק את החלק הזה מתוכי, רוב הסיכוי שבשלב מסוים הייתי פוגע באחרים או בעצמי. דבריו אלו מחממים ומעודדים אותי עד היום, כמעט עשור אחרי שנאמרו. ואולי זהו הלקח שהציבור הדתי בארץ וכולנו צריכים ללמוד מפרשת הרב אלון- שהחלקים המודחקים והלא מדוברים שלנו נוטים בסופו של דבר להתפרץ החוצה ולפגוע באחרים, אפילו בלי ידיעתנו ?

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • אריק גלסנר  On פברואר 6, 2012 at 8:05 pm

    יפה.

  • עמנואל פינטו  On פברואר 6, 2012 at 10:25 pm

    מצוין! אין מה להוסיף.

  • יוסי דר  On פברואר 7, 2012 at 8:39 am

    אבל הרב אילון למעשה הודה, ואפילו יותר מפעם אחת, בפני פורום תקנה במעשים המצביעים על נטיותיו המיניות.
    ציטוט מהחלטת הפורום שנשלחה אל אילון:
    "על פי הודאתך שלך, המשכת בקיום מערכת יחסים מינית עם גבר, בניגוד להתחייבותך בפנינו, בעל פה ובכתב, שתקפיד על הלכות ייחוד גם ביחס לגברים".

  • דרול  On פברואר 7, 2012 at 12:59 pm

    טוב,
    לא ראיתי את התכנית , אבל אני מאמין שאילנה דיין לא השתנתה והיא עדיין עיתונאית זולה וצהובה שמנסה להראות מקצועית וסמכותית.
    אני שמח שהיא נכשלה ואני בטוח שצדקתו של מוטי אלון תפציע כשחר .
    אם זה לא יקרה , מוטב שיורשע כעבריין ,מאשר שיודה בנטייה הפוכה .

  • ניסים  On פברואר 11, 2012 at 9:25 pm

    המשפט האחרון לא הכרחי לוגית
    יכול להיות גם וגם

להשאיר תגובה

