אגרת "בית יהודי"

מכתב גלוי לח"כים המיועדים של "הבית היהודי – המפד"ל החדשה"

שלום לבני ובנות הציונות הדתית המתמודדים לכנסת ישראל ברשימת "הבית היהודי – המפד"ל החדשה".

שמי זאב. זה עשרות שנים שציונות הדתית היא הבית הדתי והרעיוני שלי – מבחירה אישית ולא מכורח "תורשה".

אני קשור לבית הזה בנימי נפש עמוקים ומאמין בשילוב של תורה עם דרך ארץ כדרך חיים. מאמין בה עד כדי כך, שכשהתברר לי שאני הומוסקסואל בנטייתי המינית – המשכתי להאמין ולחיות את חיי כבן הציונות הדתית.

כיום אני חי את חיי בגלוי, מחוץ לארון, בלא סודות, מקובל כך בקהילה שבה אני מתפלל וגם במקומות העבודה שלי בתור עובד סוציאלי. וכך כמובן גם בחוגי חבריי בני המגזר והעיתון "מקור ראשון"- שבו אולי יצא לכם להיתקל בשמי.

כל השנים הללו אני שם ב' בקלפי, כמו ילד טוב. כל שנה אני מתלבט מחדש ולבסוף מכריע לאותו צד. אך אני אומר לכם בכנות שהשנה אני שוקל ברצינות רבה לחרוג ממנהגי.

המשאל שביצעה עמותת כמוך עורר אצלי כמה מחשבות, כיוון שהוא נותן סקירה על דעותיכם בסוגית מעמדם של אנשים הומו לסביים בכלל, ודתיים בפרט.

ועליי לומר שהתמונה הכללית שמצטיירת אינה מרהיבה את הנפש. ולדעתי, מעידה על רמה מסוימת של… איך לומר… חוסר מודעות למציאות הסובבת.

חלק מכם ביקש "ללמוד את הסוגיה לעומק". אז אבקש באיגרת זו לתת כמה קווים מנחים לעיון באותה "סוגיה" שכלל אינה סוגיה תאורטית, אלא שאלה חיה מאד הנוגעת לחייהם של כמה עשרות אלפים מבני ובנות המגזר שלנו.

אני לא יודע אם שמתם לב, אבל זה כמה שנים אנחנו פשוט יוצאים לכם מהארון. מתחת לאף וללא בושה. זה קורה מהרבה סיבות, והעיקריות שבהן הן שממש רע לנו בארון, ושאחרי שסיימנו את מנת הטיפולים ו"עצת הנפש" שלנו הבנו שסטרייטים גדולים כבר לא נהיה.

ועם זאת, רצוננו הטבעי הוא לחיות חיים מלאים, בלא סודות והסתרות מבישות, שיש בהם גם מקום לזוגיות אוהבת ולהורות. איני נכנס כרגע לגדרים ההלכתיים כי זהו לא דיון הלכתי. רק אומר שמן הראוי שיהיה כבר ברור שכשבן אדם מצהיר על נטייתו המינית הוא לא אומר בכך דבר על אופן פעילותו המינית או היעדרה של זו.

וכיוון שאנו יוצאים מהארון, המודעות לקיומנו הולכת ומחלחלת יותר ויותר לעומק בציבור שלנו. היום יותר ויותר אנשים דתיים מכירים הומוסקסואל או לסבית דתית בסביבה הקרובה שלהם. בעבור לא מעטים זהו בן משפחה מדרגת קרבה ראשונה. זאת נוסף על העובדה שכל המידע המדעי על נטייה מינית נגיש היום בלחיצת עכבר קלה, ונוסף על העובדה שהיום גם האח החוזר בשאלה שהלך לגור עם בן הזוג שלו בתל אביב שם את התמונות שלהם ביחד בפייסבוק, כך שגם האחיינים מעפרה יודעים במה מדובר.

במילים אחרות, מודעות קיימת עם או בלי ההסכמה שלכם. ולכן כדאי שתתכוננו לתת תשובות לתלמידים מבעוד מועד. וָלא – הם יתפסו אתכם לא מוכנים לשאלות שלהם. והניסיונות שלכם "לא לתת לגיטימציה" לדיון ציבורי דומה בעיני לניסיון לנעול ארווה שהסוסים כבר מזמן ברחו ממנה.

ובעניין החקיקה – אני מניח שביום הבחירות המקדימות לראשות המפלגה שלכם הייתם עסוקים מאוד. אבל קרה בו עוד אירוע, אמנם לא מגזרי, אבל חשוב מאוד – הבחירות בארה"ב.

ותשמעו משהו מעניין, זכה בהם הנשיא שבפעם הראשונה בתולדות ארה"ב ביטל לחלוטין את ההגבלה המגוחכת של שירות הומוסקסואלים בצבא (בישראל ביטלו אותה מזמן ולאף אחד חוץ מאורי אריאל אין בעיה עם זה), וכמו כן בפעם הראשונה תמך בגלוי בנישואין חד מיניים!

המועמד שניצב מולו התנגד לחלוטין לכל קידום שוויון של קהילה הומו לסבית ואף תמך בתיקון חוקה האוסר נישואין חד מיניים (אפילו לא כל הרפובליקנים תומכים בזה. למשל מק'קיין לא. וגם דיק צ'ייני לא, ומסיבה טובה – בתו של צ'ייני יצאה מהארון. קרבה מדרגה ראשונה כבר אמרנו?). לכן אין זה פלא שממש ביום בחירתו של אובמה לכהונה שנייה, עוד שתי מדינות בארה"ב אישרו נישואין חד מיניים.

בכל מקרה, בין אובמה לרומני היה מדובר במאבק צמוד עד הסוף, כשכל קול חשוב. גם קולות של יהודים (שמהם 1.8% מאוכלוסיית ארה"ב) וקולות של הומואים ולסביות (כ-4%. יותר מכפול) מקבלים משמעות של הכרעה לכף חובה או זכות. ואם נעביר את זה לקרקע הישראלי – הרי שאנו חיים באחת המדינות המתקדמות בעולם בתחום זכויות להט"ב. מדינה שחתומה על אמנת זכויות להט"ב הבין-לאומית של האו"ם! מדינה שבה כבר היום אלפי(!!!) ילדים חיים עם שני הורים מאותו מין (ואיני סופר הומואים ולסביות שהם חד-הוריים כעת). וגם אנו חיים במדינה שבמפלגת השלטון הימנית והגדולה שלה יש היום תא גאה.

התא הגאה הזה הוא אחת הסיבות העיקריות שאולי בגללן בסוף לא אשים ב' בקלפי הפעם. אתם מוזמנים לכתוב אליי לדוא"ל ולשכנע אותי אחרת. בסך הכול אני הוא הבוחר ואתם נציגיי, אתם עובדים אצלי ולא הפוך!

ובכל זאת, גם אם בסוף אצביע למפלגה אחרת (כאילו יש הרבה אפשרויות) אשאר עצם מעצמהּ וחמין מחמינהּ של הציונות הדתית. כי אני מאמין שקבוצה שלפני שנים אחדות נאבקה למען תושבי גוש קטיף תחת הססמה "אחים לא מפקירים" לא תפקיר גם את האחים שיש להם שוני מסוים מהרוב, ושמספרם בערך כפול ממספר עקורי גוש קטיף.

אנחנו לא "זר" ו"אחר" שונה ומסתורי, אלא חלק מכם. אחים ממש.

קִרבה מדרגה ראשונה אמרנו כבר?

zeeviksh@gmail.com

 

רשימה זו פורסמה גם באתר הארגון "כמוך"

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

להשאיר תגובה

