קצר- לפני הבחירות

קצר

וכמה נקודות קצרות לחברי "בית יהודי" שאמירתם לגבי נישאוין חד מיניים מסתכמת, פחות או יותר, ב"אין דבר כזה" של יהודית שילת.

1. יש דבר כזה והוא מוכר כבר ב- 17 מדינות בעולם, אם לוקחים בחשבון אם המדינות בהן זוגות להט”בים מוכרים ב"ברית זוגיות" במעמד שווה לזה של זוגות נשואים, נראה שכל מדינה דמוקרטית מערבית היום מכירה בנישואין חד מיניים.

2. בדיעבד, נישואין אלו כבר מוכרים גם בישראל. ניתן היום להנשא בחו"ל, להגיע לארץ, ולהירשם כנשואים במשרד הפנים. כמה עשרות אנשים כבר עשו זאת. רשום להם "נשוי" בספח של תעודת זהות. נשוי ( או נשואה ) לבן ( בת ) זוג מאותו מין.

3. אין לזה כל קשר להלכה. מדובר בנישואין אזרחיים. לכן אמירה של נפתלי בנט ש"הלכה לא יכולה להתיר זאת כמו שהיא לא מתירה ערבוב של בשר וחלב" אינה רלוונטית

4. קצת מצחיק להגיד את זה, אבל נישואין להטבים לא באים להחליף את הנישואין ההטרוסקסואליים, אלא להשלים אותם, בבחינת מענה לאותו פלח אוכלוסייה שאינו יכול להשתתף במסגרת נישואין הטרוסקסואלית בכל מקרה. לכן הדברים לבי השאלה כמה נישואין של גבר ואישה הם נפלאים וטובים הם נכונים ולגמרי לא שייכים לעניין. אנו בסך הכול דורשים שלא יגזלו מאיתנו את כבשת הרש שלנו

5. לבתיה כהנא- דרור, שהייתה כתם אור יחיד בכל הקליפ ( וחזרה במידה מסוימת על הסיסמה של בנט "זכויות כן- הכרה לא".)  זה לא עבוד ככה בחיים האמיתיים. אם ברית הזוגיות תהפוך למשהו שווה זכויות לגמרי לנישואין- אז למה לא לקרוא לה "נישואין"? ואם היא לא תהייה שוות זכויות- למה להפלות?

6. כמה זמן עוד נעמיד פנים שכל עם בישראל יכול להתחתן כדת משה וישראל ?

7. ודבר אחרון. חברי בית יהודי יקרים. אנחנו, הומואים ולסביות, דתיים וחילוניים, נמשיך לצאת מהארון, לנהל זוגיות ולהביא ילדים. קשה לנו ואתם לא ממש עוזרים- אבל אנו לא נישבר. עם ישראל, שאתם אוהבים לדבר בשמו, הרבה יותר פתוח מכם. ציבור דתי, אותו אתם מתיימרים לייצג, לומד לקבל אותנו. אנו נעשה את מה שעשתה ציונות דתית מאז ומעולם- ניצור עובדות בשטח מבלי לחכות שתסכימו. כי אנו כאלה וזה המצב. אמנם, בתור קהל בוחרים כנראה כבר הפסדתם את רובנו ( לגבי עצמי אני יכול להיות בטוח), אבל בתוך בתי הכנסת והיישובים תקבלו אותנו ובגדול. אנו כפי שאנו וזה המצב. איך אומר חברינו בנט? – "מפסיקים להתנצל"!

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • מישהי  On ינואר 18, 2015 at 9:47 am

    זאב היקר . קשה לי מאד עם מה שאתה כותב , ואני בלבטים . למשל בעיני -נישואים הומוסקסואליים נראים …הפקרות. מצד שני , ברור לי שמשהו חדש וטוב התחיל ביציאה מהארון ובשיח על הדברים . אז אולי אני צריכה לשנות את מבטי , ולחשוב שלזוגות הומוסקסואלים יש את הזכות להתחתן , ואת הזכות לאמץ ולגדל ילדים , או שתפיסת העולם שלי – שמשהו בזה מאד לא נכון מבחינתי , ולמשל כאמא לא הייתי רוצה שבתי תגדל עם זוג גברים או נשים – זו אינטואיציה שהיא נכונה . ואני לא מזלזלת לרגע בצער שיש לאנשים כאלו – בכך שאין להם משפחה . זה שובר לי את הלב , כי גם אני ילדתי בגיל מבוגר .
    חבל שהבית היהודי הפסיד אותך ואחרים – כי יש משהו חשוב מאד , שצריך לשמור עליו והוא ירושלים , ויהודה ושומרון .

    אני שמחה שאנחנו חיים בדמוקרטיה . אני רואה את חצי הכוס המלאה . אכן תגובות קשות , ולפעמים פוגעניות ומשפילות כלפי הומוסקסואלים – אבל מצד שני – אפשרות לחיים טובים , ופתיחות לעומת רוסיה או איראן למשל .

    חודש טוב לך .

להשאיר תגובה

